Цель урока: Обобщить и систематизировать знания учащихся на материале, изученном на уроках английского языка по теме: “Семья” Форма урока: Урок повторения и обобщения с применением ИКТ
Cлайд 4
Задачи урока: Учебный аспект: формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о своей семье.) формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have got a … , отработка произносительных навыков..
Cлайд 5
Познавательный аспект - расширение эрудиции учащихся, их лингвистического и общего кругозора
Cлайд 6
Развивающий аспект интеллектуальное развитие учащихся, формирование логического мышления; развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьника, готовность к коммуникации; гуманитарное развитие личности ученика; продолжать развивать умение общаться на иностранном языке; строить высказывания самостоятельно.
Cлайд 7
Воспитательный аспект формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитание культуры общения; воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям.
Cлайд 8
Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, раздаточный материал
Cлайд 9
План урока: 1.Организационный момент . 2. Фонетическая зарядка. 3.Речевая разминка. 4.Тренировка орфографических и лексических навыков. 5.Физкультминутка. 6.Стихотворение “What is a family?(презентация) 7. Карта ассоциаций. 8. Активизация навыков устной речи по теме «Взаимоотношения в семье» 9. Релаксация. Прослушивание песенки “Family”. 10. Защита презентаций. 11. Подведение итогов урока и выставление оценок. 12. Домашнее задание.
Cлайд 10
Try to guess what we’ll talk today about. This is my father. This is my mother. This is my brother Paul. This is my sister. This is my grandmother. How I love them all.
You need to continue my poems with the names of members of the family. Ты не ленись, а повтори: Семья иначе … family. Она мечтает быть артисткой Моя сестренка – моя … sister. Мой брат разбил сегодня вазу Мой брат – малыш, Мой братик - … brother. Дядя Скрудж поехал в банк, Дядю называю … uncle. Тетя! А теперь твой фант! Тетя по-английски … aunt. Дочку как вы назовете? Дочка по-английски … daughter. Мой сынок испортил кран. Сын, сынишка значит … son Ко мне пришел друг на обед Друг по-английски просто … friend.
Cлайд 13
Give the opposites: A father – (a mother), a sister – (a brother), a dad – (a mum), a man – ( a woman), an uncle – (an aunt), a son – (a daughter), a granddad – (a grandma), a nickname – (a real name), many children – (an only child)
Cлайд 14
3.Warming up Answer the questions Have you got a mother? Have you got a father? Is your mother elder than your father? Have you got a sister? How many sisters have you got? How old is your sister? Have you got a brother? What is his name? Have you got an aunt? You have got an uncle, haven’t you?
Cлайд 15
4. JOIN THE PARTS OF THE WORDS MO TER BRO CLE FAT THER NT MOTHER SIS HER AU THER FA TER UN WI DAUGH MILY GRAND FE
Cлайд 16
CHECK YOUR ANSWERS MO TER BRO CLE FAT THER NT MOTHER SIS HER AU THER FA TER UN WI DAUGH MILY GRAND FE
Cлайд 17
Find as many words as you can in this puzzle? Go down and across D A U G H T E R W H E R E B S F Y O A R F R I A S U U M A O S M O N N O T T T I N C T T H H E L N L T H E E R Y K E I E R R H E S W A R X M W S
Cлайд 18
D A U G H T E R W H E R E B S F Y O A R F R I A S U U M A O S M O N N O T T T I N C T T H H E L H L T H E E R Y K E I E R R H E S W A R X M W S CHECK YOUR ANSWERS
Cлайд 19
Guess who they are. my father and my mother are my… my mother’s daughter is my … my father’s mother is my … my father’s brother is my … my mother’s sister is my … my aunt’s son is my … the daughter of my brother or a sister is my… the son of my brother or a sister is my …
Cлайд 20
5. ФИЗКУЛЬТМИНУТКА That is good. Stand up! Hands up! Hands down! Hands on hips! Bend left! Bend right! Turn yourself around. Hands up! Clap, clap! Hands down! Shake, shake! One, two, three-hop! One, two, three-stop! Sit down!
Cлайд 21
6.What is a family?
Cлайд 22
What is a family? Who is a family? One and another makes two is a family,
Cлайд 23
Baby and father and mother: a family, Parents and sister and brother: a family.
Cлайд 24
All kinds of people can make up a family, All kinds of mixtures can make up a family.
Cлайд 25
What is a family? Who is a family?
Cлайд 26
The children that lived in a shoe is a family! A pair like Kanga and Roo is a family! A calf and a cow that go moo is a family!
Cлайд 27
Cлайд 28
All kinds of creatures can make up a family,
Cлайд 29
All kinds numbers can make up a family.
Cлайд 30
All of your family plus you is a family.
Cлайд 31
Cлайд 32
7.Карта ассоциаций. What is a family? What associations have you with a word “family”? What is a family for us?
Cлайд 33
8.Активизация навыков устной речи по теме «Взаимоотношения в семье». Relations in the family are very important. And so parents and children have responsibilities at home. What do you think about parent’s responsibilities? What are the children’s responsibilities?
Cлайд 34
Helping mother Help your mother sat the table With a knife and fork and spoon Help your mother sat the table Every afternoon Help your mother clear the table Take a knife and fork and spoon Help your mother clear the table Morning ,night and noon
11. Подведение итогов урока и выставление оценок. So, today you work very well. It was interesting to know about your families. I’d like to thank you for good work at the lesson. Do you like our lesson? What do you like to do?
Cлайд 38
12. Домашнее задание. Make a family tree. Thank you for your work. Good-buy.